ရာဇာပလႅင္ထက္မွာ ျခေသၤ့ေတာ့ ျခေသၤ့ … ဒါေပမယ့္ …

ႏုိင္ငံေတာ္ဇာတာဆိုတာ လြတ္လပ္ေရးရၿပီး
ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ႀကီး စတင္ တည္ေဆာက္ခဲ့ တဲ့ ေန႔ ရက္အခ်ိန္တို႔ နဲ႔တြဲယူထားတာကို ေျပာတာပါ။ ၄-၁-၁၉၄၈ ေန႔ လြတ္လပ္ေရးရယူဖို႔ အခ်ိဳ႕က ရက္ကိုအဂၤလိပ္က သတ္မွတ္ေပးတယ္။ အခ်ိန္နာရီသာ ျမန္မာက တြက္ယူရတာလို႔ အမွတ္မွားၿပီးေျပာေန ၾကတယ္။
အဲလိုမဟုတ္ပါဘူး၊ ေန႔ရက္အားလံုး က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံသားေတြ ေရြးခြင့္ေပးထားတာပါ။
ေအာင္ဆန္းအက္တလီစာခ်ဳပ္ၿပီးကတည္းကအမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္အပါအ၀င္ျဖစ္တဲ့ဆရာႀကီးဒီးဒုတ္ဦး ဘခ်ိဳ က ေဗဒင္ဆရာပ်ဥ္းမနားဦးသန္းေမာင္ကို “က်ဳပ္တို႔ ၄၈ခုႏွစ္၊ ႏွစ္ဆန္းမွာပဲ လြတ္လပ္ေရးယူမယ္။
ဇန္န၀ါရီထဲ အေကာင္းဆံုးရက္ ေန႔အခ်ိန္ ေရြးထားေပးပါလို႔ခိုင္းခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ဒါနဲ႔ အာဇာနည္ထဲမွာ ဆရာႀကီးတို႔
ပါသြားရွာေတာ့ ဦးသန္းေမာင္ေရြးတဲ့ရက္ကို သိမသြားရရွာပါ။ ေနာက္
ႏုအက္တလီ စာခ်ဳပ္အၿပီးမွာ လြတ္လပ္ေရးကို၁၉၄၈ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီအတြင္းရယူဖို႔ ထပ္မံအတည္ျပဳ ပါ တယ္။
ဒါေၾကာင့္ ေဗဒင္ပညာရွင္ဆရာႀကီးမ်ား၊သံဃာေတာ္မ်ားပါ စည္းေ၀းေစၿပီးေန႔၊ ရက္၊အခ်ိန္ေရြးေစပါတယ္။
အခ်င္းခ်င္းပညာျပျငင္းခံုေနၾကတာနဲ႔အစည္းအေ၀း(၃)ႀကိမ္လံုးဘာမွမဆံုးျဖတ္ႏုိင္ခဲ့ပါ။ ဒါ့ျပင္ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး က စားပြဲေပၚဓားေထာက္ၿပီးသူေရြးတဲ့ရက္အတည္ျပဳရမယ္လို႔ အာဏာျပလာတဲ့အထိ တုတ္တျပက္ဓား
တျပက္ျဖစ္ခဲ့တယ္။
တျပက္ျဖစ္ခဲ့တယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဗိုလ္ခင္ေမာင္ေလးက
ဗိုလ္လက္်ာရဲ႕ဆရာ ပဲခူးဘဏ္မန္ေနဂ်ာ ဦးသက္တင္ကိုပဲ တိတ္တဆိတ္ တြက္ခိုင္း ၿပီး ေရြးခ်ယ္ခဲ့ရတယ္လို႔ ေ၀ဒပညာသမိုင္းမွာ မွတ္တမ္းရွိပါတယ္။
အဲဒီလို ဆရာဦးသက္တင္ တြက္ယူခ်ိန္လူႀကီးမ်ားနဲ႔ဗိုလ္ခင္ေမာင္ေလး ေျပာခဲ့တာက“က်ဳပ္တို႔ အျမန္ဆံုး လြတ္လပ္ခ်င္ၿပီဗ်ာ အနည္းဆံုးရက္ထဲက အေကာင္းဆံုးအခ်ိန္ကိုသာ ေရြးေပးပါ”တဲ့။ ဒါေၾကာင့္ ဇန္န၀ါရီ
လ (၄)ရက္တနဂၤေႏြေန႔ ျဖစ္လာခဲ့ရတာပါ။
အခ်ိန္နာရီကိုေတာ့ အတိေသာမၾကာသပေတးရဲ႕
ကယ္တင္ေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္စြမ္းကို အားကိုးၿပီး ရွာယူ တယ္ ဆိုပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ၾကာသပေတးက ၿပိတၱရာသီမွာ ရွိေနတာ ဆိုေတာ့ ၾကာသပေတးနဲ႔ ဥဒယ လဂ္ ပူးခ်င္ရင္ နံနက္(၄)နာရီေက်ာ္၊ ႀတိဂုိဏ္းအျမင္ရခ်င္ ရင္ ေန႔(၁၂)နာရီအတြင္းကိန္းဖြဲ႕ခ်င္ရင္ ည
ေန(၃)နာရီေက်ာ္ဆိုၿပီး အခ်ိန္ (၃)မ်ိဳးရတယ္။ အသင့္ေတာ္ဆံုးျဖစ္တဲ့လဂ္ပူးခ်ိန္ကို ႏွစ္သက္ တာေၾကာင့္ နံနက္(၄)နာရီ (၂၀)ကို ေရြးခဲ့တာပါ။
ေန(၃)နာရီေက်ာ္ဆိုၿပီး အခ်ိန္ (၃)မ်ိဳးရတယ္။ အသင့္ေတာ္ဆံုးျဖစ္တဲ့လဂ္ပူးခ်ိန္ကို ႏွစ္သက္ တာေၾကာင့္ နံနက္(၄)နာရီ (၂၀)ကို ေရြးခဲ့တာပါ။
ဆရာဦးကိုယုကေတာ့ ဒါကိုပဲ ဖိုးတြမ္တီးလြတ္လပ္ေရးတဲ့။
အဂၤါၿဂိဳဟ္ႀကီး
ျခေသၤ့ႀကီးေကာင္းကင္ေပၚ မြန္းတည့္ခ်ိန္ ရယူခဲ့တဲ့ လြတ္လပ္ေရး။ ရပ္တည္တဲ့ေနရာ ကလဲ
ျခေသၤ့ ပံုၾကယ္စုရဲ႕ သိဟ္ရာသီ။သိဟ္ျခေသၤ့ေဟာက္ ကန္ၾကာေပါက္၊
တူမီးေတာက္ဆိုတဲ့ ထဲကေ ကာင္းျ မတ္ျခင္း ႏွစ္မ်ိဳးအႀကံဳး၀င္ေနတာကိုႏွစ္သက္ခဲ့တာလဲပါတယ္။ သိဟ္ရာသီျခေသၤ့႐ုပ္ပံုႀကီးထဲ ျခေသၤ့ၿဂိဳဟ္
။ အဂၤါရပ္ေနတာဟာ ႒ာနဗလ ရရွိတယ္။ မြန္းတည့္ဆိုေတာ့ပိုၿပီးအားျပည့္တယ္။ ကန္ရာသီကညာပ်ိဳ႐ုပ္ပံု
နကၡတ္အုပ္စုထဲအမ်ိဳးသမီးၿဂိဳဟ္တနလၤာေရာက္ရွိခဲ့တာလဲ႒ာနဗလအားျပည့္တာျဖစ္တယ္။
နကၡတ္ဆရာရဲ႕ ႏွစ္သက္ရျခင္း အေၾကာင္းအရင္းေပါ့ေလ။
ဒီလို
ျခေသၤ့ၿဂိဳဟ္အဂၤါႀကီးဟာ(စစ္)ကိုလဲ ကာရကကိုယ္စားျပဳတာမို႔ နကၡတ္ေဗဒင္ေဟာစားသူမ်ားအနက္ လုပ္စား တတ္သူ ဖားစားတတ္သူေတြအခ်ိဳ႕ကေဘာင္းဘီ၀တ္၊ ေဘာင္းဘီခၽြတ္ေတြႀကီးစိုးခဲ့တဲ့ ႏွစ္(၅၀) လံုးလံုး“ေကာင္းရင္ရာဇာပလႅင္ေပၚက ထာ၀ရႀကီးစိုးမဲ့ ျခေသၤ့ႀကီး”ရယ္လို႔ ၀ိေသသျပဳ ဂုဏ္ပုဒ္ေတြနဲ႔
အမႊန္းတင္ခဲ့ၾကတယ္။
စစ္အဂၤါျခေသၤ့ၿဂိဳဟ္ႀကီး ႒ာနဗလအားျပည့္စံုေနတာမို႔ဒီႏိုင္ငံမွာ(စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး)သာလွ်င္ခိုင္ၿမဲမယ္။
စစ္ေလာကမွမဟုတ္သူရာဇာပလႅင္ေပၚလံုး၀မေရာက္ႏိုင္၊ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ေရာက္ခဲ့ရင္လည္း ပလႅင္ေပၚ ၾကာရွည္မၿမဲတိုင္းျပည္ ၿပိဳကြဲမယ္၊ ဆံုး႐ံႈးမယ္ စသျဖင့္စစ္အာဏာတည္ၿမဲေရး က်ားကန္ၿပီး
ေထာက္ ကူေပးေနၾကတယ္။
ပညာအလြဲသံုးစားျပဳၾကတာေပါ့ေလ။ ဒါေတြဟာလဲ ယုန္နဲ႔အတူေျပး ေခြးနဲ႔အတူလိုက္ျဖစ္သြားမွာပါ။
သူ႔အလုပ္သူလုပ္ေနတဲ့ နာစတအကာသ
သုေတသနအဖြဲ႕ႀကီးကပဲ သူတို႔အေဟာထုတ္ဖို႔ ထုတ္ျပန္ေပးေန ရ သလိုလို။အင္တာနက္နဲ႔ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔တြက္ယူမွ သိပၸံနည္းက်အစစ္အမွန္လိုလို“ဟိတ္”ေတြနဲ႔ ဟန္႔ထား ၾက တယ္။
၀ိဇၨာမယဥာဏ္ေတြနဲ႔ အာကာသကို အဘိဓာန္ပါ၀ါနဲ႔ၾကည့္႐ႈၿပီး ပါရမီရင့္သန္လွသည့္ ေမတၱာအထုအထည္ျ
ဖင့္ ေ၀ဒဥပေဒသေတြထားေတာ္မူခဲ့ၾကတဲ့အေရွ႕တိုင္းသူေတာ္စင္ႀကီးမ်ားကိုေက်ာခိုင္းၿပီး႐ိုးရာကိုဆန္႔က်င္တာ ကိုပဲေခတ္မီတယ္လို႔ ယူဆေနၾက လုပ္စားေနၾကတာပါေလ။
ႀကံဳႀကိဳက္တုန္း ထပ္ျဖည့္ေျပာခ်င္တာက
အခု ေခတ္မီေဟာေျပာေနသူေတြက “ရာသီဖြား,ရာသီဖြား”နဲ႔
ေရးၾက ေျပာၾက လုပ္ေနၾကတဲ့ကိစၥကၽြန္ေတာ္တို႔အေရွ႕တိုင္းရဲ႕ နိရာယနစံနစ္မွာ ရာသီဖြားအသံုးမရွိဘူး။
အေနာက္တိုင္းရဲ႕(သာယနစနစ္)မွာ သာရွိတာ။ သာယနနဲ႔ နံရာယနတို႔က ၂၄ ဒီဂရီခန္႔ထိကြာတာဆိုေတာ့
ရာသီကြဲသည္ထိ ကြာျခားသြားတာ။ သူတို႔က အာယနံအံသာမႏႈတ္ပဲ တြက္ယူတာမို႔ တနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္ေရာက္
ရာသီကို အဓိကထားၿပီး ေဟာၾကေျပာၾက စ႐ိုက္လကၡဏာဘာ၀ အက်ိဳးေပးသံုးသပ္ၾကတာမို႔ သူတို႔မွာ“ရာ
သီဖြား”နဲ႕ သံုးၾကတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔နိရာယနမွာ ခိုင္မာတိက်တဲ့ ဥဒယလဂ္ရာသီနဲ႔ စျႏၵလဂၤရာသီတို႔ ကသာ ကံဖတ္ၾကားမႈ အတြက္ အေျခခံစစ္စစ္ျဖစ္ပါတယ္။
သီဖြား”နဲ႕ သံုးၾကတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔နိရာယနမွာ ခိုင္မာတိက်တဲ့ ဥဒယလဂ္ရာသီနဲ႔ စျႏၵလဂၤရာသီတို႔ ကသာ ကံဖတ္ၾကားမႈ အတြက္ အေျခခံစစ္စစ္ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါထားေတာ့ ေရွ႕ဆက္ရေအာင္။
ခက္တယ္ဗ်ာ ျခေသၤ့ကေတာ့ ျခေသၤ့ပါပဲ
ဒါေပမယ္ …ျခေသၤ့အေၾကာင္းေျပာရင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔က တသက္ မေမ့ႏိုင္တဲ့ ျခေသၤ့ပံုျပင္ေလး ထည့္ေျပာခ်င္လာတယ္။
ဒီလို ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၁၅၂ ခုႏွစ္
တပို႔တြဲလမွာ ဘိုးေတာ္ဗဒံုမင္းႀကီးကမင္းကြန္းကိုစတင္တည္ေတာ္မူခဲ့ တယ္။
ေကာဇာ ၁၃၅၂ ခု တပို႔တြဲလမွာႏွစ္(၂၀၀)ျပည့္ခဲ့ၿပီ။ ခရစ္ ၁၉၉၁ပါ။ အဲဒီကာလမွကၽြန္ေတာ္တို႔မင္းကြန္းမွာ
လူအျဖစ္ေနၿပီေလ။ ဒီႏွစ္(၂၀၀)ျပည့္ႏွစ္အတြက္ တာ၀န္ေက်ခ်င္တယ္။ဒါေၾကာင့္ ႏွစ္(၂၀၀)တိတိျပည့္တဲ့ ၁၈-၂-၁၉၉၁ ရက္ေန႔မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အႏုပညာသမားသူငယ္ခ်င္းမ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ ပန္းခ်ီညမင္းေက်ာ္၊ပန္းခ်ီ ကိုစုနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဦးေဆာင္ၿပီးႏွစ္(၂၀၀)ျပည့္အမွတ္တရတစ္ခုလုပ္ၾကဖို႔ၾကံစည္တယ္အျခားမိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္းေတြ ဆရာေတာ္၊ သံဃာေတာ္ေတြကလည္းအားေပးကူညီၾကမယ္။
လူအျဖစ္ေနၿပီေလ။ ဒီႏွစ္(၂၀၀)ျပည့္ႏွစ္အတြက္ တာ၀န္ေက်ခ်င္တယ္။ဒါေၾကာင့္ ႏွစ္(၂၀၀)တိတိျပည့္တဲ့ ၁၈-၂-၁၉၉၁ ရက္ေန႔မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အႏုပညာသမားသူငယ္ခ်င္းမ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ ပန္းခ်ီညမင္းေက်ာ္၊ပန္းခ်ီ ကိုစုနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဦးေဆာင္ၿပီးႏွစ္(၂၀၀)ျပည့္အမွတ္တရတစ္ခုလုပ္ၾကဖို႔ၾကံစည္တယ္အျခားမိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္းေတြ ဆရာေတာ္၊ သံဃာေတာ္ေတြကလည္းအားေပးကူညီၾကမယ္။
ဒါနဲ႔ ၁၈-၂-၁၉၉၁ ေန႔မွာ မင္းကြန္း
ႏွစ္(၂၀၀)ျပည့္ ယဥ္ေက်းမႈအႏုပညာျပပြဲဆိုၿပီး (ပန္းခ်ီဂယ္လာရီ) ဖြင့္ လွစ္ျပသႏိုင္ခဲ့ၾကတယ္။ ထူးထူးျခားျခားကဆရာဥတၱရလြင္ျပင္ ဦးသန္းေဌး(သင့္ေနာ္)ဆရာဦးျမေသာင္း ၊ ဆရာပိုင္စိုးေ၀တို႔နဲ႔ ဆရာေအာ္ပီက်ယ္တို႔က “စာေပေဟာေျပာပြဲ” ျဖင့္ ႏွစ္(၂၀၀) ရာျပည့္ကိုအားျဖည့္ ခ်ီးျမွင့္ေပးခဲ့ၾကတယ္။ တိပိဋကဓရဆရာေတာ္ဘုရားကိုယ္တိုင္အႏုေမာဒနာတရားခ်ီးေျမွာက္ဖြင့္ေပးခဲ့တယ္။ပန္းခ်ီျပခန္း ကိုေတာ့ ပန္းတ်ာေက်ာင္းအုပ္ႀကီးဆရာဦးခင္ေမာင္စန္းက ဖဲႀကိဳးျဖတ္ေပးခဲ့ၾကတယ္။ ပန္းခ်ီအႏုပညာေလာကရဲ႕
သမိုင္းမွာေတာ့ ရန္ကုန္ရဲ႕ ျပင္ပမွာ ပထမဆံုးဖြင့္လွစ္ႏိုင္သည့္ (ပန္းခ်ီဂယ္လာရီ)လို႔ ေမာ္ကြန္း၀င္သြား ပါၿပီ။
အဲတစ္ခုထည့္ေျပာခ်င္တာက အဲဒီအခ်ိန္မွာ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေသြးလန္႔ၿပီးဂေယာင္ေျခာက္ျခားရမ္းကားေန တဲ့ အခ်ိန္ဗ်။ အေရၚအခင္းၿပီးလို႔ (၂)ႏွစ္၊(၆)လ၊ (၁၀)ရက္ပဲ ရွိေသးတာေလ။
အဲဒီျပပြဲအတြက္
ကၽြန္ေတာ္တို႔ဌာနဆိုင္ရာေတြအားလံုးကို ဖိတ္စာပို႔တယ္။အာဏာပိုင္အဖြဲ႕အစည္းထဲက
ဘယ္သူမွမလာပါ။ ေက်းရြာအဆင့္က လူေတာင္မလာပါ။ မႏၱေလးေရွးေဟာင္းသုေတသနကေတာ့ ညြန္ ၾကားေရးမွဴးႀကီးကိုယ္တိုင္ တက္ေရာက္ခ်ီးျမွင့္ေပးခဲ့ပါတယ္။ အာဏာပိုင္ေတြက လူကိုယ္တိုင္သာမလာ တာပါ။ ဖြင့္ၿပီး(၃)ရက္အၾကာမွာ ျပသနာလာပါေတာ့တယ္။
ခြင့္ျပဳမိန္႔မယူဘဲ
ပန္းခ်ီျပခန္းဖြင့္လို႔တဲ့ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ကိုစုကို ဖမ္းပါတယ္။ သံဃာေတာ္မ်ားနဲ႔ တိပိဋကဆရာေ တာ္ႀကီး ကိုယ္တိုင္ ဖြင့္ေပးတာပါလို႔ဆိုေတာ့စကားလမ္းေၾကာင္း တစ္မ်ဳိးေျပာင္းသြားတယ္။
“ေမာင္ရင္တို႔ ပန္းခ်ီျပခန္းထဲမွာ
ေခါင္းမပါတဲ့ ျခေသၤ့ႀကီးပံု(၂၀)ေက်ာ္ ခ်ိတ္ထားတယ္။ အဲဒါ ႏိုင္ငံေတာ္ အႀကီး အကဲကို ကဲ့ရဲ႕ ေလွာင္ေျပာင္ထားတာပဲ။
ႏိုင္ငံေတာ္ မထီမဲ့ျမင္လုပ္မႈနဲ႔ တရားစြဲမယ္” တဲ့။ ၿပိဳက်ေနတဲ့ မင္းကြန္းျခေသၤ့ႀကီးပံုေတြကို အျပစ္လာရွာ တာပါ။
ႏိုင္ငံေတာ္ မထီမဲ့ျမင္လုပ္မႈနဲ႔ တရားစြဲမယ္” တဲ့။ ၿပိဳက်ေနတဲ့ မင္းကြန္းျခေသၤ့ႀကီးပံုေတြကို အျပစ္လာရွာ တာပါ။
အဲဒါ အဂၤါသားဦးေစာေမာင္ကို ျခေသၤ့ယူဆသလား ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးကိုပဲ အဂၤါျခေသၤ့နဲ႔ယူဆသလား
မသိပါ။ ခက္ၿပီ။
“အဲဒါ ပန္းခ်ီသေဘာအရ မ်က္ျမင္ေရးတဲ့
ေအာက္ဒိုးပံုပါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေရးတာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ပန္တ်ာေက်ာင္းသားေတြပါဆိုၿပီး ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးဦးေဇာ္၀င္း(သစ္ထြင္း)က ေက်ာင္းသားမ်ားကိုယ္တိုင္လက္
မွတ္ထိုးနဲ႔တကြသက္ေသခံပါတယ္။ လူေတာင္ပံုတူေရးေသးတာလက္မွတ္တူေလာက္ေတာ့ ဘာခက္လဲ ဆိုၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုပဲ မဲပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး ရန္ကုန္-မႏၱေလးပန္းခီအႏုပညာေလာကသားေတြမေန သာေတာ့ဘဲ ယဥ္ေက်းမႈ၀န္ႀကီး ထီလာစစ္သူဆီ ေမတၱာရပ္ခံေပးၾကေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ္တို႔ (ႏိုင္ငံေတာ္ျပစ္ မႈ)ကလြတ္ရပါေတာ့တယ္။
ေခါင္းမပါတဲ့ ျခေသၤ့ႀကီးကို
အေၾကာင္းျပဳၿပီး ေခါင္းမပါတဲ့လူေတြက ေခါင္းေျခာက္ေအာင္ ႏွိပ္စက္ခံရတဲ့ လက္ေတြ႕ အျဖစ္ပါဗ်ာ။ အဆံုးလက္မွတ္သားစရာေလး ေျပာဦးမယ္။ ျပန္လႊတ္မဲ့ေန႔မွာ ၿမိဳ႕နယ္အာဏာ ပိုင္က သူ႔ရုံးခန္းကိုေခၚၿပီး ၾသ၀ါဒေခၽြတယ္။ သူ႔စားပြဲေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပို႔ထားတဲ့ လက္ ေရးဖိတ္ စာေလးေ တြ စီလို႔ ကိုစုရဲ႕ ၀ါးပင္ပံုကေလးေတြနဲ႔ “ေမာင္ရင္တို႔ကႏိုင္ငံအႀကီးအကဲကို ေစာ္ကားရုံ မက ငါ႔ကိုလည္း ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ေစာ္ကားခဲ့တယ္” ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က “ဘာမ်ားမွား မိပါသလဲခင္ဗ်ာ” လို႔ေမးေတာ့ ဖိတ္စာေလးေတြ ထိုးျပၿပီး “အဲဒီဖိတ္စာက ေစာ္ကားထားတာပဲ” ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က “အဲဗ်ာ
ဘယ္လိုေၾကာင့္လဲဗ်ာ” လို႔ေမးေတာ့ “အဲဒီ၀ါးပင္ပံုေတြက ဒို႔ကို ပုဇြန္ပုတ္သင္၀ါးပင္လိပ္ေခါင္းႏြား သိုးေျမေခြးဆိုတဲ့အ,ဂုဏ္(၆)ပါးထဲက ေလယူရာယိမ္းသူ စားသူ၊ ၀ါးသူေတြ နာယကဂုဏ္မရွိသူေတြလို႔
ရည္ရြယ္တာမဟုတ္လား” တဲ့ အမေလး ေသပါေလေရာဗ်ာ။ အဲသေလာက္ေအာက္တန္းက်တဲ့အေတြး တစ္ခါမွ မေတြးမိေပါင္ဗ်ာ။
သူတို႔ေတာင္ျပန္သနားမိေသးေတာ့ …
ကဲ ျခေသၤ့အေၾကာင္း ေနာက္တစ္ပတ္မွ ဆက္ၾကစို႔။
ကဲ ျခေသၤ့အေၾကာင္း ေနာက္တစ္ပတ္မွ ဆက္ၾကစို႔။
ဦးကိုဦး(မင္းကြန္း)
- See more at:
http://www.lightofmandalay.com/entries/2846#sthash.0y8J5rCY.dpuf
ႏုိင္ငံေတာ္ဇာတာဆိုတာ လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္
ႀကီး စတင္တည္ေဆာက္ခဲ့တဲ့ ေန႔ရက္အခ်ိန္တို႔ နဲ႔တြဲယူထားတာကို ေျပာတာ
ပါ။ ၄-၁-၁၉၄၈ ေန႔ လြတ္လပ္ေရးရယူဖို႔ အခ်ိဳ႕က ရက္ကို အဂၤလိပ္က သတ္
မွတ္ေပးတယ္။ အခ်ိန္နာရီသာ ျမန္မာက တြက္ယူရတာလို႔ အမွတ္မွားၿပီး
ေျပာေနၾကတယ္။ အဲလိုမဟုတ္ပါဘူး၊ ေန႔ရက္အားလံုး က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံသား
ေတြ ေရြးခြင့္ေပးထားတာပါ။ ေအာင္ဆန္းအက္တလီစာခ်ဳပ္ၿပီးကတည္းက
အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္အပါအ၀င္ျဖစ္တဲ့ ဆရာႀကီးဒီးဒုတ္ဦးဘခ်ိဳက ေဗဒင္
ဆရာပ်ဥ္းမနားဦးသန္းေမာင္ကို “က်ဳပ္တို႔ ၄၈ခုႏွစ္၊ ႏွစ္ဆန္းမွာပဲ လြတ္လပ္
ေရးယူမယ္။ ဇန္န၀ါရီထဲ အေကာင္းဆံုးရက္ ေန႔အခ်ိန္ ေရြးထားေပးပါလို႔
ခိုင္းခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ဒါနဲ႔ အာဇာနည္ထဲမွာ ဆရာႀကီးတို႔ ပါသြားရွာေတာ့ ဦးသန္းေမာင္ေရြးတဲ့ရက္
ကို သိမသြားရရွာပါ။ ေနာက္ ႏုအက္တလီစာခ်ဳပ္အၿပီးမွာ လြတ္လပ္ေရးကို
၁၉၄၈ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီအတြင္းရယူဖို႔ ထပ္မံအတည္ျပဳပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေဗ
ဒင္ပညာရွင္ဆရာႀကီးမ်ား၊သံဃာေတာ္မ်ားပါ စည္းေ၀းေစၿပီးေန႔၊ရက္၊အခ်ိန္
ေရြးေစပါတယ္။အခ်င္းခ်င္းပညာျပျငင္းခံုေနၾကတာနဲ႔အစည္းအေ၀း(၃)ႀကိမ္
လံုးဘာမွမဆံုးျဖတ္ႏုိင္ခဲ့ပါ။ ဒါ့ျပင္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးက စားပြဲေပၚဓားေထာက္ၿပီး
သူေရြးတဲ့ရက္အတည္ျပဳရမယ္လို႔အာဏာျပလာတဲ့အထိ တုတ္တျပက္ဓား
တျပက္ျဖစ္ခဲ့တယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဗိုလ္ခင္ေမာင္ေလးက ဗိုလ္လက္်ာရဲ႕ဆရာ ပဲခူးဘဏ္မန္ေနဂ်ာ ဦး
သက္တင္ကိုပဲ တိတ္တဆိတ္တြက္ခိုင္း ၿပီး ေရြးခ်ယ္ခဲ့ရတယ္လို႔ ေ၀ဒပညာ
သမိုင္းမွာ မွတ္တမ္းရွိပါတယ္။ အဲဒီလို ဆရာဦးသက္တင္တြက္ယူခ်ိန္လူႀကီး
မ်ားနဲ႔ဗိုလ္ခင္ေမာင္ေလး ေျပာခဲ့တာက“က်ဳပ္တို႔အျမန္ဆံုး လြတ္လပ္ခ်င္ၿပီ
ဗ်ာ အနည္းဆံုးရက္ထဲက အေကာင္းဆံုးအခ်ိန္ကိုသာ ေရြးေပးပါ”တဲ့။ ဒါ
ေၾကာင့္ ဇန္န၀ါရီလ (၄)ရက္တနဂၤေႏြေန႔ ျဖစ္လာခဲ့ရတာပါ။
အခ်ိန္နာရီကိုေတာ့ အတိေသာမၾကာသပေတးရဲ႕ ကယ္တင္ေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္
စြမ္းကို အားကိုးၿပီး ရွာယူတယ္ဆိုပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ၾကာသပေတးက ၿပိတၱ
ရာသီမွာ ရွိေနတာဆိုေတာ့ ၾကာသပေတးနဲ႔ ဥဒယလဂ္ပူးခ်င္ရင္ နံနက္(၄)
နာရီေက်ာ္၊ ႀတိဂုိဏ္းအျမင္ရခ်င္ရင္ ေန႔(၁၂)နာရီအတြင္းကိန္းဖြဲ႕ခ်င္ရင္ ည
ေန(၃)နာရီေက်ာ္ဆိုၿပီး အခ်ိန္ (၃)မ်ိဳးရတယ္။ အသင့္ေတာ္ဆံုးျဖစ္တဲ့လဂ္
ပူးခ်ိန္ကို ႏွစ္သက္တာေၾကာင့္ နံနက္(၄)နာရီ (၂၀)ကို ေရြးခဲ့တာပါ။ ဆရာဦး
ကိုယုကေတာ့ ဒါကိုပဲ ဖိုးတြမ္တီးလြတ္လပ္ေရးတဲ့။
အဂၤါၿဂိဳဟ္ႀကီး ျခေသၤ့ႀကီးေကာင္းကင္ေပၚ မြန္းတည့္ခ်ိန္ ရယူခဲ့တဲ့ လြတ္လပ္
ေရး။ ရပ္တည္တဲ့ေနရာကလဲ ျခေသၤ့ပံုၾကယ္စုရဲ႕ သိဟ္ရာသီ။
သိဟ္ျခေသၤ့ေဟာက္ ကန္ၾကာေပါက္၊ တူမီးေတာက္ဆိုတဲ့ထဲကေကာင္းျမတ္
ျခင္း ႏွစ္မ်ိဳးအႀကံဳး၀င္ေနတာကိုႏွစ္သက္ခဲ့တာလဲပါတယ္။သိဟ္ရာသီျခေသၤ့
႐ုပ္ပံုႀကီးထဲ ျခေသၤ့ၿဂိဳဟ္။ အဂၤါရပ္ေနတာဟာ ႒ာနဗလ ရရွိတယ္။ မြန္းတည့္
ဆိုေတာ့ပိုၿပီးအားျပည့္တယ္။ ကန္ရာသီကညာပ်ိဳ႐ုပ္ပံုနကၡတ္အုပ္စုထဲအမ်ိဳး
သမီးၿဂိဳဟ္တနလၤာေရာက္ရွိခဲ့တာလဲ႒ာနဗလအားျပည့္တာျဖစ္တယ္။နကၡတ္
ဆရာရဲ႕ ႏွစ္သက္ရျခင္း အေၾကာင္းအရင္းေပါ့ေလ။
ဒီလို ျခေသၤ့ၿဂိဳဟ္အဂၤါႀကီးဟာ(စစ္)ကိုလဲ ကာရကကိုယ္စားျပဳတာမို႔ နကၡတ္
ေဗဒင္ေဟာစားသူမ်ားအနက္လုပ္စားတတ္သူ ဖားစားတတ္သူေတြအခ်ိဳ႕က
ေဘာင္းဘီ၀တ္၊ ေဘာင္းဘီခၽြတ္ေတြႀကီးစိုးခဲ့တဲ့ ႏွစ္(၅၀)လံုးလံုး“ေကာင္းရင္
ရာဇာပလႅင္ေပၚက ထာ၀ရႀကီးစိုးမဲ့ ျခေသၤ့ႀကီး”ရယ္လို႔ ၀ိေသသျပဳဂုဏ္ပုဒ္
ေတြနဲ႔ အမႊန္းတင္ခဲ့ၾကတယ္။ စစ္အဂၤါျခေသၤ့ၿဂိဳဟ္ႀကီး ႒ာနဗလအားျပည့္စံု
ေနတာမို႔ဒီႏိုင္ငံမွာ(စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး)သာလွ်င္ခိုင္ၿမဲမယ္။စစ္ေလာကမွမဟုတ္
သူရာဇာပလႅင္ေပၚလံုး၀မေရာက္ႏိုင္၊ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ေရာက္ခဲ့
ရင္လည္းပလႅင္ေပၚ ၾကာရွည္မၿမဲတိုင္းျပည္ ၿပိဳကြဲမယ္၊ ဆံုး႐ံႈးမယ္ စသျဖင့္
စစ္အာဏာတည္ၿမဲေရးက်ားကန္ၿပီး ေထာက္ကူေပးေနၾကတယ္။ပညာအလြဲ
သံုးစားျပဳၾကတာေပါ့ေလ။ ဒါေတြဟာလဲ ယုန္နဲ႔အတူေျပး ေခြးနဲ႔အတူလိုက္
ျဖစ္သြားမွာပါ။
သူ႔အလုပ္သူလုပ္ေနတဲ့ နာစတအကာသ သုေတသနအဖြဲ႕ႀကီးကပဲ သူတို႔အ
ေဟာထုတ္ဖို႔ထုတ္ျပန္ေပးေနရသလိုလို။အင္တာနက္နဲ႔ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔တြက္ယူ
မွ သိပၸံနည္းက်အစစ္အမွန္လိုလို“ဟိတ္”ေတြနဲ႔ဟန္႔ထားၾကတယ္။၀ိဇၨာမယ
ဥာဏ္ေတြနဲ႔ အာကာသကို အဘိဓာန္ပါ၀ါနဲ႔ၾကည့္႐ႈၿပီး ပါရမီရင့္သန္လွသည့္
ေမတၱာအထုအထည္ျဖင့္ ေ၀ဒဥပေဒသေတြထားေတာ္မူခဲ့ၾကတဲ့အေရွ႕တိုင္း
သူေတာ္စင္ႀကီးမ်ားကိုေက်ာခိုင္းၿပီး၊ ႐ိုးရာကိုဆန္႔က်င္တာကိုပဲေခတ္မီတယ္
လို႔ ယူဆေနၾက လုပ္စားေနၾကတာပါေလ။
ႀကံဳႀကိဳက္တုန္း ထပ္ျဖည့္ေျပာခ်င္တာက အခု ေခတ္မီေဟာေျပာေနသူေတြ
က “ရာသီဖြား,ရာသီဖြား”နဲ႔ ေရးၾက ေျပာၾက လုပ္ေနၾကတဲ့ကိစၥကၽြန္ေတာ္တို႔
အေရွ႕တိုင္းရဲ႕ နိရာယနစံနစ္မွာ ရာသီဖြားအသံုးမရွိဘူး။ အေနာက္တိုင္းရဲ႕
(သာယနစနစ္)မွာ သာရွိတာ။ သာယနနဲ႔ နံရာယနတို႔က ၂၄ ဒီဂရီခန္႔ထိကြာ
တာဆိုေတာ့ ရာသီကြဲသည္ထိ ကြာျခားသြားတာ။ သူတို႔က အာယနံအံသာ
မႏႈတ္ပဲ တြက္ယူတာမို႔ တနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္ေရာက္ရာသီကို အဓိကထားၿပီး ေဟာ
ၾကေျပာၾက စ႐ိုက္လကၡဏာဘာ၀ အက်ိဳးေပးသံုးသပ္ၾကတာမို႔ သူတို႔မွာ“ရာ
သီဖြား”နဲ႕ သံုးၾကတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔နိရာယနမွာ ခိုင္မာတိက်တဲ့ ဥဒယ
လဂ္ရာသီနဲ႔ စျႏၵလဂၤရာသီတို႔ကသာ ကံဖတ္ၾကားမႈ အတြက္ အေျခခံစစ္စစ္
ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါထားေတာ့ ေရွ႕ဆက္ရေအာင္။
ခက္တယ္ဗ်ာ ျခေသၤ့ကေတာ့ ျခေသၤ့ပါပဲ ဒါေပမယ္ …
ျခေသၤ့အေၾကာင္းေျပာရင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔က တသက္မေမ့ႏိုင္တဲ့ ျခေသၤ့ပံုျပင္
ေလး ထည့္ေျပာခ်င္လာတယ္။
ဒီလို ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၁၅၂ ခုႏွစ္ တပို႔တြဲလမွာ ဘိုးေတာ္ဗဒံုမင္းႀကီးက
မင္းကြန္းကို စတင္တည္ေတာ္မူခဲ့တယ္။ ေကာဇာ ၁၃၅၂ ခု တပို႔တြဲလမွာ
ႏွစ္(၂၀၀)ျပည့္ခဲ့ၿပီ။ ခရစ္ ၁၉၉၁ပါ။ အဲဒီကာလမွ ကၽြန္ေတာ္တို႔မင္းကြန္းမွာ
လူအျဖစ္ေနၿပီေလ။ ဒီႏွစ္(၂၀၀)ျပည့္ႏွစ္အတြက္ တာ၀န္ေက်ခ်င္တယ္။ဒါ
ေၾကာင့္ ႏွစ္(၂၀၀)တိတိျပည့္တဲ့ ၁၈-၂-၁၉၉၁ ရက္ေန႔မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အႏု
ပညာသမားသူငယ္ခ်င္းမ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ ပန္းခ်ီညမင္းေက်ာ္၊ ပန္းခ်ီကိုစုနဲ႔ ကၽြန္
ေတာ္တို႔ဦးေဆာင္ၿပီးႏွစ္(၂၀၀)ျပည့္အမွတ္တရတစ္ခုလုပ္ၾကဖို႔ၾကံစည္တယ္
အျခားမိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းေတြ ဆရာေတာ္၊ သံဃာေတာ္ေတြကလည္းအား
ေပးကူညီၾကမယ္။
ဒါနဲ႔ ၁၈-၂-၁၉၉၁ ေန႔မွာ မင္းကြန္း ႏွစ္(၂၀၀)ျပည့္ ယဥ္ေက်းမႈအႏုပညာျပပြဲ
ဆိုၿပီး (ပန္းခ်ီဂယ္လာရီ) ဖြင့္လွစ္ျပသႏိုင္ခဲ့ၾကတယ္။ ထူးထူးျခားျခားကဆရာ
ဥတၱရလြင္ျပင္ ဦးသန္းေဌး(သင့္ေနာ္) ဆရာဦးျမေသာင္း၊ ဆရာပိုင္စိုးေ၀တို႔
နဲ႔ ဆရာေအာ္ပီက်ယ္တို႔က “စာေပေဟာေျပာပြဲ” ျဖင့္ ႏွစ္(၂၀၀) ရာျပည့္ကို
အားျဖည့္ခ်ီးျမွင့္ေပးခဲ့ၾကတယ္။ တိပိဋကဓရဆရာေတာ္ဘုရားကိုယ္တိုင္အႏု
ေမာဒနာတရားခ်ီးေျမွာက္ဖြင့္ေပးခဲ့တယ္။ ပန္းခ်ီျပခန္းကိုေတာ့ ပန္းတ်ာ
ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးဆရာဦးခင္ေမာင္စန္းက ဖဲႀကိဳးျဖတ္ေပးခဲ့ၾကတယ္။ ပန္းခ်ီ
အႏုပညာေလာကရဲ႕ သမိုင္းမွာေတာ့ ရန္ကုန္ရဲ႕ ျပင္ပမွာ ပထမဆံုးဖြင့္လွစ္
ႏိုင္သည့္ (ပန္းခ်ီဂယ္လာရီ)လို႔ ေမာ္ကြန္း၀င္သြားပါၿပီ။
အဲတစ္ခုထည့္ေျပာခ်င္တာက အဲဒီအခ်ိန္မွာ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေသြးလန္႔ၿပီး
ဂေယာင္ေျခာက္ျခားရမ္းကားေနတဲ့အခ်ိန္ဗ်။ အေရၚအခင္းၿပီးလို႔ (၂)ႏွစ္၊
(၆)လ၊ (၁၀)ရက္ပဲ ရွိေသးတာေလ။
အဲဒီျပပြဲအတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဌာနဆိုင္ရာေတြအားလံုးကို ဖိတ္စာပို႔တယ္။
အာဏာပိုင္အဖြဲ႕အစည္းထဲက ဘယ္သူမွမလာပါ။ ေက်းရြာအဆင့္က လူ
ေတာင္မလာပါ။ မႏၱေလးေရွးေဟာင္းသုေတသနကေတာ့ ညြန္ၾကားေရး
မွဴးႀကီးကိုယ္တိုင္ တက္ေရာက္ခ်ီးျမွင့္ေပးခဲ့ပါတယ္။ အာဏာပိုင္ေတြက လူ
ကိုယ္တိုင္သာမလာတာပါ။ ဖြင့္ၿပီး(၃)ရက္အၾကာမွာ ျပသနာလာပါေတာ့
တယ္။
ခြင့္ျပဳမိန္႔မယူဘဲ ပန္းခ်ီျပခန္းဖြင့္လို႔တဲ့ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ကိုစုကို ဖမ္းပါတယ္။ သံ
ဃာေတာ္မ်ားနဲ႔ တိပိဋကဆရာေတာ္ႀကီးကိုယ္တိုင္ ဖြင့္ေပးတာပါလို႔ဆိုေတာ့
စကားလမ္းေၾကာင္း တစ္မ်ဳိးေျပာင္းသြားတယ္။
“ေမာင္ရင္တို႔ ပန္းခ်ီျပခန္းထဲမွာ ေခါင္းမပါတဲ့ ျခေသၤ့ႀကီးပံု(၂၀)ေက်ာ္ ခ်ိတ္
ထားတယ္။ အဲဒါ ႏိုင္ငံေတာ္ အႀကီးအကဲကို ကဲ့ရဲ႕ ေလွာင္ေျပာင္ထားတာပဲ။
ႏိုင္ငံေတာ္ မထီမဲ့ျမင္လုပ္မႈနဲ႔ တရားစြဲမယ္” တဲ့။ ၿပိဳက်ေနတဲ့ မင္းကြန္းျခေသၤ့
ႀကီးပံုေတြကို အျပစ္လာရွာတာပါ။ အဲဒါ အဂၤါသားဦးေစာေမာင္ကို ျခေသၤ့ယူ
ဆသလား ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးကိုပဲ အဂၤါျခေသၤ့နဲ႔ယူဆသလား မသိပါ။ ခက္ၿပီ။
“အဲဒါ ပန္းခ်ီသေဘာအရ မ်က္ျမင္ေရးတဲ့ ေအာက္ဒိုးပံုပါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေရး
တာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ပန္တ်ာေက်ာင္းသားေတြပါဆိုၿပီး ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး
ဦးေဇာ္၀င္း(သစ္ထြင္း)က ေက်ာင္းသားမ်ားကိုယ္တိုင္လက္မွတ္ထိုးနဲ႔တကြ
သက္ေသခံပါတယ္။ လူေတာင္ပံုတူေရးေသးတာလက္မွတ္တူေလာက္ေတာ့
ဘာခက္လဲဆိုၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုပဲ မဲပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး ရန္ကုန္-မႏၱေလး
ပန္းခီအႏုပညာေလာကသားေတြ မေနသာေတာ့ဘဲ ယဥ္ေက်းမႈ၀န္ႀကီး ထီ
လာစစ္သူဆီ ေမတၱာရပ္ခံေပးၾကေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ္တို႔ (ႏိုင္ငံေတာ္ျပစ္မႈ)က
လြတ္ရပါေတာ့တယ္။
ေခါင္းမပါတဲ့ ျခေသၤ့ႀကီးကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ေခါင္းမပါတဲ့လူေတြက ေခါင္း
ေျခာက္ေအာင္ ႏွိပ္စက္ခံရတဲ့ လက္ေတြ႕အျဖစ္ပါဗ်ာ။ အဆံုးလက္မွတ္သား
စရာေလး ေျပာဦးမယ္။ ျပန္လႊတ္မဲ့ေန႔မွာ ၿမိဳ႕နယ္အာဏာပိုင္က သူ႔ရုံးခန္း
ကိုေခၚၿပီး ၾသ၀ါဒေခၽြတယ္။ သူ႔စားပြဲေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပို႔ထားတဲ့ လက္
ေရးဖိတ္စာေလးေတြစီလို႔ ကိုစုရဲ႕ ၀ါးပင္ပံုကေလးေတြနဲ႔ “ေမာင္ရင္တို႔က
ႏိုင္ငံအႀကီးအကဲကို ေစာ္ကားရုံမက ငါ႔ကိုလည္း ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ေစာ္
ကားခဲ့တယ္” ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က “ဘာမ်ားမွား မိပါသလဲခင္ဗ်ာ” လို႔ေမး
ေတာ့ ဖိတ္စာေလးေတြ ထိုးျပၿပီး “အဲဒီဖိတ္စာက ေစာ္ကားထားတာပဲ” ဆို
ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က “အဲဗ်ာ ဘယ္လိုေၾကာင့္လဲဗ်ာ” လို႔ေမးေတာ့ “အဲဒီ
၀ါးပင္ပံုေတြက ဒို႔ကို ပုဇြန္ပုတ္သင္၀ါးပင္လိပ္ေခါင္းႏြားသိုးေျမေခြးဆိုတဲ့
အ,ဂုဏ္(၆)ပါးထဲက ေလယူရာယိမ္းသူ စားသူ၊ ၀ါးသူေတြ နာယကဂုဏ္မရွိ
သူေတြလို႔ ရည္ရြယ္တာမဟုတ္လား” တဲ့ အမေလး ေသပါေလေရာဗ်ာ။ အဲ
သေလာက္ေအာက္တန္းက်တဲ့အေတြး တစ္ခါမွ မေတြးမိေပါင္ဗ်ာ။
သူတို႔ေတာင္ျပန္သနားမိေသးေတာ့ …
ကဲ ျခေသၤ့အေၾကာင္း ေနာက္တစ္ပတ္မွ ဆက္ၾကစို႔။
ဦးကိုဦး(မင္းကြန္း)
- See more at: http://www.lightofmandalay.com/entries/2846#sthash.0y8J5rCY.dpuf
ႀကီး စတင္တည္ေဆာက္ခဲ့တဲ့ ေန႔ရက္အခ်ိန္တို႔ နဲ႔တြဲယူထားတာကို ေျပာတာ
ပါ။ ၄-၁-၁၉၄၈ ေန႔ လြတ္လပ္ေရးရယူဖို႔ အခ်ိဳ႕က ရက္ကို အဂၤလိပ္က သတ္
မွတ္ေပးတယ္။ အခ်ိန္နာရီသာ ျမန္မာက တြက္ယူရတာလို႔ အမွတ္မွားၿပီး
ေျပာေနၾကတယ္။ အဲလိုမဟုတ္ပါဘူး၊ ေန႔ရက္အားလံုး က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံသား
ေတြ ေရြးခြင့္ေပးထားတာပါ။ ေအာင္ဆန္းအက္တလီစာခ်ဳပ္ၿပီးကတည္းက
အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္အပါအ၀င္ျဖစ္တဲ့ ဆရာႀကီးဒီးဒုတ္ဦးဘခ်ိဳက ေဗဒင္
ဆရာပ်ဥ္းမနားဦးသန္းေမာင္ကို “က်ဳပ္တို႔ ၄၈ခုႏွစ္၊ ႏွစ္ဆန္းမွာပဲ လြတ္လပ္
ေရးယူမယ္။ ဇန္န၀ါရီထဲ အေကာင္းဆံုးရက္ ေန႔အခ်ိန္ ေရြးထားေပးပါလို႔
ခိုင္းခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ဒါနဲ႔ အာဇာနည္ထဲမွာ ဆရာႀကီးတို႔ ပါသြားရွာေတာ့ ဦးသန္းေမာင္ေရြးတဲ့ရက္
ကို သိမသြားရရွာပါ။ ေနာက္ ႏုအက္တလီစာခ်ဳပ္အၿပီးမွာ လြတ္လပ္ေရးကို
၁၉၄၈ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီအတြင္းရယူဖို႔ ထပ္မံအတည္ျပဳပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေဗ
ဒင္ပညာရွင္ဆရာႀကီးမ်ား၊သံဃာေတာ္မ်ားပါ စည္းေ၀းေစၿပီးေန႔၊ရက္၊အခ်ိန္
ေရြးေစပါတယ္။အခ်င္းခ်င္းပညာျပျငင္းခံုေနၾကတာနဲ႔အစည္းအေ၀း(၃)ႀကိမ္
လံုးဘာမွမဆံုးျဖတ္ႏုိင္ခဲ့ပါ။ ဒါ့ျပင္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးက စားပြဲေပၚဓားေထာက္ၿပီး
သူေရြးတဲ့ရက္အတည္ျပဳရမယ္လို႔အာဏာျပလာတဲ့အထိ တုတ္တျပက္ဓား
တျပက္ျဖစ္ခဲ့တယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဗိုလ္ခင္ေမာင္ေလးက ဗိုလ္လက္်ာရဲ႕ဆရာ ပဲခူးဘဏ္မန္ေနဂ်ာ ဦး
သက္တင္ကိုပဲ တိတ္တဆိတ္တြက္ခိုင္း ၿပီး ေရြးခ်ယ္ခဲ့ရတယ္လို႔ ေ၀ဒပညာ
သမိုင္းမွာ မွတ္တမ္းရွိပါတယ္။ အဲဒီလို ဆရာဦးသက္တင္တြက္ယူခ်ိန္လူႀကီး
မ်ားနဲ႔ဗိုလ္ခင္ေမာင္ေလး ေျပာခဲ့တာက“က်ဳပ္တို႔အျမန္ဆံုး လြတ္လပ္ခ်င္ၿပီ
ဗ်ာ အနည္းဆံုးရက္ထဲက အေကာင္းဆံုးအခ်ိန္ကိုသာ ေရြးေပးပါ”တဲ့။ ဒါ
ေၾကာင့္ ဇန္န၀ါရီလ (၄)ရက္တနဂၤေႏြေန႔ ျဖစ္လာခဲ့ရတာပါ။
အခ်ိန္နာရီကိုေတာ့ အတိေသာမၾကာသပေတးရဲ႕ ကယ္တင္ေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္
စြမ္းကို အားကိုးၿပီး ရွာယူတယ္ဆိုပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ၾကာသပေတးက ၿပိတၱ
ရာသီမွာ ရွိေနတာဆိုေတာ့ ၾကာသပေတးနဲ႔ ဥဒယလဂ္ပူးခ်င္ရင္ နံနက္(၄)
နာရီေက်ာ္၊ ႀတိဂုိဏ္းအျမင္ရခ်င္ရင္ ေန႔(၁၂)နာရီအတြင္းကိန္းဖြဲ႕ခ်င္ရင္ ည
ေန(၃)နာရီေက်ာ္ဆိုၿပီး အခ်ိန္ (၃)မ်ိဳးရတယ္။ အသင့္ေတာ္ဆံုးျဖစ္တဲ့လဂ္
ပူးခ်ိန္ကို ႏွစ္သက္တာေၾကာင့္ နံနက္(၄)နာရီ (၂၀)ကို ေရြးခဲ့တာပါ။ ဆရာဦး
ကိုယုကေတာ့ ဒါကိုပဲ ဖိုးတြမ္တီးလြတ္လပ္ေရးတဲ့။
အဂၤါၿဂိဳဟ္ႀကီး ျခေသၤ့ႀကီးေကာင္းကင္ေပၚ မြန္းတည့္ခ်ိန္ ရယူခဲ့တဲ့ လြတ္လပ္
ေရး။ ရပ္တည္တဲ့ေနရာကလဲ ျခေသၤ့ပံုၾကယ္စုရဲ႕ သိဟ္ရာသီ။
သိဟ္ျခေသၤ့ေဟာက္ ကန္ၾကာေပါက္၊ တူမီးေတာက္ဆိုတဲ့ထဲကေကာင္းျမတ္
ျခင္း ႏွစ္မ်ိဳးအႀကံဳး၀င္ေနတာကိုႏွစ္သက္ခဲ့တာလဲပါတယ္။သိဟ္ရာသီျခေသၤ့
႐ုပ္ပံုႀကီးထဲ ျခေသၤ့ၿဂိဳဟ္။ အဂၤါရပ္ေနတာဟာ ႒ာနဗလ ရရွိတယ္။ မြန္းတည့္
ဆိုေတာ့ပိုၿပီးအားျပည့္တယ္။ ကန္ရာသီကညာပ်ိဳ႐ုပ္ပံုနကၡတ္အုပ္စုထဲအမ်ိဳး
သမီးၿဂိဳဟ္တနလၤာေရာက္ရွိခဲ့တာလဲ႒ာနဗလအားျပည့္တာျဖစ္တယ္။နကၡတ္
ဆရာရဲ႕ ႏွစ္သက္ရျခင္း အေၾကာင္းအရင္းေပါ့ေလ။
ဒီလို ျခေသၤ့ၿဂိဳဟ္အဂၤါႀကီးဟာ(စစ္)ကိုလဲ ကာရကကိုယ္စားျပဳတာမို႔ နကၡတ္
ေဗဒင္ေဟာစားသူမ်ားအနက္လုပ္စားတတ္သူ ဖားစားတတ္သူေတြအခ်ိဳ႕က
ေဘာင္းဘီ၀တ္၊ ေဘာင္းဘီခၽြတ္ေတြႀကီးစိုးခဲ့တဲ့ ႏွစ္(၅၀)လံုးလံုး“ေကာင္းရင္
ရာဇာပလႅင္ေပၚက ထာ၀ရႀကီးစိုးမဲ့ ျခေသၤ့ႀကီး”ရယ္လို႔ ၀ိေသသျပဳဂုဏ္ပုဒ္
ေတြနဲ႔ အမႊန္းတင္ခဲ့ၾကတယ္။ စစ္အဂၤါျခေသၤ့ၿဂိဳဟ္ႀကီး ႒ာနဗလအားျပည့္စံု
ေနတာမို႔ဒီႏိုင္ငံမွာ(စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး)သာလွ်င္ခိုင္ၿမဲမယ္။စစ္ေလာကမွမဟုတ္
သူရာဇာပလႅင္ေပၚလံုး၀မေရာက္ႏိုင္၊ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ေရာက္ခဲ့
ရင္လည္းပလႅင္ေပၚ ၾကာရွည္မၿမဲတိုင္းျပည္ ၿပိဳကြဲမယ္၊ ဆံုး႐ံႈးမယ္ စသျဖင့္
စစ္အာဏာတည္ၿမဲေရးက်ားကန္ၿပီး ေထာက္ကူေပးေနၾကတယ္။ပညာအလြဲ
သံုးစားျပဳၾကတာေပါ့ေလ။ ဒါေတြဟာလဲ ယုန္နဲ႔အတူေျပး ေခြးနဲ႔အတူလိုက္
ျဖစ္သြားမွာပါ။
သူ႔အလုပ္သူလုပ္ေနတဲ့ နာစတအကာသ သုေတသနအဖြဲ႕ႀကီးကပဲ သူတို႔အ
ေဟာထုတ္ဖို႔ထုတ္ျပန္ေပးေနရသလိုလို။အင္တာနက္နဲ႔ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔တြက္ယူ
မွ သိပၸံနည္းက်အစစ္အမွန္လိုလို“ဟိတ္”ေတြနဲ႔ဟန္႔ထားၾကတယ္။၀ိဇၨာမယ
ဥာဏ္ေတြနဲ႔ အာကာသကို အဘိဓာန္ပါ၀ါနဲ႔ၾကည့္႐ႈၿပီး ပါရမီရင့္သန္လွသည့္
ေမတၱာအထုအထည္ျဖင့္ ေ၀ဒဥပေဒသေတြထားေတာ္မူခဲ့ၾကတဲ့အေရွ႕တိုင္း
သူေတာ္စင္ႀကီးမ်ားကိုေက်ာခိုင္းၿပီး၊ ႐ိုးရာကိုဆန္႔က်င္တာကိုပဲေခတ္မီတယ္
လို႔ ယူဆေနၾက လုပ္စားေနၾကတာပါေလ။
ႀကံဳႀကိဳက္တုန္း ထပ္ျဖည့္ေျပာခ်င္တာက အခု ေခတ္မီေဟာေျပာေနသူေတြ
က “ရာသီဖြား,ရာသီဖြား”နဲ႔ ေရးၾက ေျပာၾက လုပ္ေနၾကတဲ့ကိစၥကၽြန္ေတာ္တို႔
အေရွ႕တိုင္းရဲ႕ နိရာယနစံနစ္မွာ ရာသီဖြားအသံုးမရွိဘူး။ အေနာက္တိုင္းရဲ႕
(သာယနစနစ္)မွာ သာရွိတာ။ သာယနနဲ႔ နံရာယနတို႔က ၂၄ ဒီဂရီခန္႔ထိကြာ
တာဆိုေတာ့ ရာသီကြဲသည္ထိ ကြာျခားသြားတာ။ သူတို႔က အာယနံအံသာ
မႏႈတ္ပဲ တြက္ယူတာမို႔ တနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္ေရာက္ရာသီကို အဓိကထားၿပီး ေဟာ
ၾကေျပာၾက စ႐ိုက္လကၡဏာဘာ၀ အက်ိဳးေပးသံုးသပ္ၾကတာမို႔ သူတို႔မွာ“ရာ
သီဖြား”နဲ႕ သံုးၾကတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔နိရာယနမွာ ခိုင္မာတိက်တဲ့ ဥဒယ
လဂ္ရာသီနဲ႔ စျႏၵလဂၤရာသီတို႔ကသာ ကံဖတ္ၾကားမႈ အတြက္ အေျခခံစစ္စစ္
ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါထားေတာ့ ေရွ႕ဆက္ရေအာင္။
ခက္တယ္ဗ်ာ ျခေသၤ့ကေတာ့ ျခေသၤ့ပါပဲ ဒါေပမယ္ …
ျခေသၤ့အေၾကာင္းေျပာရင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔က တသက္မေမ့ႏိုင္တဲ့ ျခေသၤ့ပံုျပင္
ေလး ထည့္ေျပာခ်င္လာတယ္။
ဒီလို ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၁၅၂ ခုႏွစ္ တပို႔တြဲလမွာ ဘိုးေတာ္ဗဒံုမင္းႀကီးက
မင္းကြန္းကို စတင္တည္ေတာ္မူခဲ့တယ္။ ေကာဇာ ၁၃၅၂ ခု တပို႔တြဲလမွာ
ႏွစ္(၂၀၀)ျပည့္ခဲ့ၿပီ။ ခရစ္ ၁၉၉၁ပါ။ အဲဒီကာလမွ ကၽြန္ေတာ္တို႔မင္းကြန္းမွာ
လူအျဖစ္ေနၿပီေလ။ ဒီႏွစ္(၂၀၀)ျပည့္ႏွစ္အတြက္ တာ၀န္ေက်ခ်င္တယ္။ဒါ
ေၾကာင့္ ႏွစ္(၂၀၀)တိတိျပည့္တဲ့ ၁၈-၂-၁၉၉၁ ရက္ေန႔မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အႏု
ပညာသမားသူငယ္ခ်င္းမ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ ပန္းခ်ီညမင္းေက်ာ္၊ ပန္းခ်ီကိုစုနဲ႔ ကၽြန္
ေတာ္တို႔ဦးေဆာင္ၿပီးႏွစ္(၂၀၀)ျပည့္အမွတ္တရတစ္ခုလုပ္ၾကဖို႔ၾကံစည္တယ္
အျခားမိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းေတြ ဆရာေတာ္၊ သံဃာေတာ္ေတြကလည္းအား
ေပးကူညီၾကမယ္။
ဒါနဲ႔ ၁၈-၂-၁၉၉၁ ေန႔မွာ မင္းကြန္း ႏွစ္(၂၀၀)ျပည့္ ယဥ္ေက်းမႈအႏုပညာျပပြဲ
ဆိုၿပီး (ပန္းခ်ီဂယ္လာရီ) ဖြင့္လွစ္ျပသႏိုင္ခဲ့ၾကတယ္။ ထူးထူးျခားျခားကဆရာ
ဥတၱရလြင္ျပင္ ဦးသန္းေဌး(သင့္ေနာ္) ဆရာဦးျမေသာင္း၊ ဆရာပိုင္စိုးေ၀တို႔
နဲ႔ ဆရာေအာ္ပီက်ယ္တို႔က “စာေပေဟာေျပာပြဲ” ျဖင့္ ႏွစ္(၂၀၀) ရာျပည့္ကို
အားျဖည့္ခ်ီးျမွင့္ေပးခဲ့ၾကတယ္။ တိပိဋကဓရဆရာေတာ္ဘုရားကိုယ္တိုင္အႏု
ေမာဒနာတရားခ်ီးေျမွာက္ဖြင့္ေပးခဲ့တယ္။ ပန္းခ်ီျပခန္းကိုေတာ့ ပန္းတ်ာ
ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးဆရာဦးခင္ေမာင္စန္းက ဖဲႀကိဳးျဖတ္ေပးခဲ့ၾကတယ္။ ပန္းခ်ီ
အႏုပညာေလာကရဲ႕ သမိုင္းမွာေတာ့ ရန္ကုန္ရဲ႕ ျပင္ပမွာ ပထမဆံုးဖြင့္လွစ္
ႏိုင္သည့္ (ပန္းခ်ီဂယ္လာရီ)လို႔ ေမာ္ကြန္း၀င္သြားပါၿပီ။
အဲတစ္ခုထည့္ေျပာခ်င္တာက အဲဒီအခ်ိန္မွာ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေသြးလန္႔ၿပီး
ဂေယာင္ေျခာက္ျခားရမ္းကားေနတဲ့အခ်ိန္ဗ်။ အေရၚအခင္းၿပီးလို႔ (၂)ႏွစ္၊
(၆)လ၊ (၁၀)ရက္ပဲ ရွိေသးတာေလ။
အဲဒီျပပြဲအတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဌာနဆိုင္ရာေတြအားလံုးကို ဖိတ္စာပို႔တယ္။
အာဏာပိုင္အဖြဲ႕အစည္းထဲက ဘယ္သူမွမလာပါ။ ေက်းရြာအဆင့္က လူ
ေတာင္မလာပါ။ မႏၱေလးေရွးေဟာင္းသုေတသနကေတာ့ ညြန္ၾကားေရး
မွဴးႀကီးကိုယ္တိုင္ တက္ေရာက္ခ်ီးျမွင့္ေပးခဲ့ပါတယ္။ အာဏာပိုင္ေတြက လူ
ကိုယ္တိုင္သာမလာတာပါ။ ဖြင့္ၿပီး(၃)ရက္အၾကာမွာ ျပသနာလာပါေတာ့
တယ္။
ခြင့္ျပဳမိန္႔မယူဘဲ ပန္းခ်ီျပခန္းဖြင့္လို႔တဲ့ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ကိုစုကို ဖမ္းပါတယ္။ သံ
ဃာေတာ္မ်ားနဲ႔ တိပိဋကဆရာေတာ္ႀကီးကိုယ္တိုင္ ဖြင့္ေပးတာပါလို႔ဆိုေတာ့
စကားလမ္းေၾကာင္း တစ္မ်ဳိးေျပာင္းသြားတယ္။
“ေမာင္ရင္တို႔ ပန္းခ်ီျပခန္းထဲမွာ ေခါင္းမပါတဲ့ ျခေသၤ့ႀကီးပံု(၂၀)ေက်ာ္ ခ်ိတ္
ထားတယ္။ အဲဒါ ႏိုင္ငံေတာ္ အႀကီးအကဲကို ကဲ့ရဲ႕ ေလွာင္ေျပာင္ထားတာပဲ။
ႏိုင္ငံေတာ္ မထီမဲ့ျမင္လုပ္မႈနဲ႔ တရားစြဲမယ္” တဲ့။ ၿပိဳက်ေနတဲ့ မင္းကြန္းျခေသၤ့
ႀကီးပံုေတြကို အျပစ္လာရွာတာပါ။ အဲဒါ အဂၤါသားဦးေစာေမာင္ကို ျခေသၤ့ယူ
ဆသလား ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးကိုပဲ အဂၤါျခေသၤ့နဲ႔ယူဆသလား မသိပါ။ ခက္ၿပီ။
“အဲဒါ ပန္းခ်ီသေဘာအရ မ်က္ျမင္ေရးတဲ့ ေအာက္ဒိုးပံုပါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေရး
တာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ပန္တ်ာေက်ာင္းသားေတြပါဆိုၿပီး ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး
ဦးေဇာ္၀င္း(သစ္ထြင္း)က ေက်ာင္းသားမ်ားကိုယ္တိုင္လက္မွတ္ထိုးနဲ႔တကြ
သက္ေသခံပါတယ္။ လူေတာင္ပံုတူေရးေသးတာလက္မွတ္တူေလာက္ေတာ့
ဘာခက္လဲဆိုၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုပဲ မဲပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး ရန္ကုန္-မႏၱေလး
ပန္းခီအႏုပညာေလာကသားေတြ မေနသာေတာ့ဘဲ ယဥ္ေက်းမႈ၀န္ႀကီး ထီ
လာစစ္သူဆီ ေမတၱာရပ္ခံေပးၾကေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ္တို႔ (ႏိုင္ငံေတာ္ျပစ္မႈ)က
လြတ္ရပါေတာ့တယ္။
ေခါင္းမပါတဲ့ ျခေသၤ့ႀကီးကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ေခါင္းမပါတဲ့လူေတြက ေခါင္း
ေျခာက္ေအာင္ ႏွိပ္စက္ခံရတဲ့ လက္ေတြ႕အျဖစ္ပါဗ်ာ။ အဆံုးလက္မွတ္သား
စရာေလး ေျပာဦးမယ္။ ျပန္လႊတ္မဲ့ေန႔မွာ ၿမိဳ႕နယ္အာဏာပိုင္က သူ႔ရုံးခန္း
ကိုေခၚၿပီး ၾသ၀ါဒေခၽြတယ္။ သူ႔စားပြဲေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပို႔ထားတဲ့ လက္
ေရးဖိတ္စာေလးေတြစီလို႔ ကိုစုရဲ႕ ၀ါးပင္ပံုကေလးေတြနဲ႔ “ေမာင္ရင္တို႔က
ႏိုင္ငံအႀကီးအကဲကို ေစာ္ကားရုံမက ငါ႔ကိုလည္း ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ေစာ္
ကားခဲ့တယ္” ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က “ဘာမ်ားမွား မိပါသလဲခင္ဗ်ာ” လို႔ေမး
ေတာ့ ဖိတ္စာေလးေတြ ထိုးျပၿပီး “အဲဒီဖိတ္စာက ေစာ္ကားထားတာပဲ” ဆို
ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က “အဲဗ်ာ ဘယ္လိုေၾကာင့္လဲဗ်ာ” လို႔ေမးေတာ့ “အဲဒီ
၀ါးပင္ပံုေတြက ဒို႔ကို ပုဇြန္ပုတ္သင္၀ါးပင္လိပ္ေခါင္းႏြားသိုးေျမေခြးဆိုတဲ့
အ,ဂုဏ္(၆)ပါးထဲက ေလယူရာယိမ္းသူ စားသူ၊ ၀ါးသူေတြ နာယကဂုဏ္မရွိ
သူေတြလို႔ ရည္ရြယ္တာမဟုတ္လား” တဲ့ အမေလး ေသပါေလေရာဗ်ာ။ အဲ
သေလာက္ေအာက္တန္းက်တဲ့အေတြး တစ္ခါမွ မေတြးမိေပါင္ဗ်ာ။
သူတို႔ေတာင္ျပန္သနားမိေသးေတာ့ …
ကဲ ျခေသၤ့အေၾကာင္း ေနာက္တစ္ပတ္မွ ဆက္ၾကစို႔။
ဦးကိုဦး(မင္းကြန္း)
- See more at: http://www.lightofmandalay.com/entries/2846#sthash.0y8J5rCY.dpuf
ရာဇာပလႅင္ထက္မွာ ျခေသၤ့ေတာ့ ျခေသၤ့ … ဒါေပမယ့္ …
No comments:
Post a Comment